هشیار بودن در طول روز با وجود کم خوابی

1
1690
هشیاری در طول روز با وجود کم خوابی

ما همگی از اهمیت خواب مناسب شب آگاهیم. کمبود خواب میتواند باعث اضطراب، کج خلقی و تاثیرات منفی بر قابلیت دریافت اطلاعات شود، که همه این موارد در نهایت بازدهی انسان را کاهش می دهند. اما برای خیلی از انسان ها داشتن خواب کافی در طول شب امکان پذیر نمی باشد. در اینجا روش هایی برای داشتن انرژی کافی در طول روز، برای افرادی که خواب مناسب و کافی را در شب تجربه نمی کنند؛ شرح داده می شود.

پرده ها را کنار بکشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به محض بیدار شدن به شما انرژی زیادی برای داشتن یک روز خوب را می دهد. نور خورشید انتشار ملاتونین ، هورمونی که ما را خوابالوده میکند؛ را کاهش میدهد. همچنین برای مبارزه با احساس خوابالودگی سعی کنید جلوی پنجره بروید و یا یک گردش کوتاه به خارج از منزل داشته باشید چرا که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید آگاه و هشیار تر خواهید شد و تا حد زیادی از احساس خواب آلودگی شما کاسته میشود.

دوش آب سرد

دکتر مارک کواکز میگوید یک دوش آب سرد ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ای آدرنالین بدن شما را تحریک کرده و اعصاب شما را برای داشتن انرژی بیشتر در طول روز آماده می کند.

تنفس

از طریق بینی به صورت آهسته و به مدت پنج ثانیه تنفس کنید، و سپس به مدت دو ثانیه از طریق دهان بازدم کنید. این تمرین را پنج بار تکرار کنید. این کار به طور همزمان باعث کاهش و افزایش ضریان قلب میشود و در نتیجه هشیاری شما را بالا می برد.

اجتناب از داشتن یک ناهار قوی

در صورتی که شما خواب کوتاهی در شبانه روز دارید، خوردن وعده های کوچک تر در طول روز میتواند به شما کمک کند انرژی خود را حفظ نمایید. برای افرادی که خواب محدودی دارند، داشتن وعده های غذایی بزرگ ایده خوبی نیست. خوردن ناهار قوی و وعده های بزرگ حتی باعث میشود احساس خستگی بیشتری از قبل داشته باشید.

افزایش انرژی با پروتئین

داشتن یک وعده با ۲۰ تا ۳۵ گرم پروتئین میتواند به شما کمک کند هشیار تر باشید. تخم مرغ، ماست و یا یک تکه گوشت به اندازه یک کف دست گزینه های سالم و مناسبی برای افزایش انرژی با پروتئین می باشند.

از مصرف زیاد قهوه خودداری کنید

استفاده مداوم از فهوه در تمام طول روز باعث داشتن انرژی بیشتر نمیشود. شاید شما فکر کنید کافئین به شما احساس هشیاری بیشتری خواهد داد اما باید بدانید که مصرف بیش از حد کافئین می تواند به جای تمرکز بیشتر باعث شود شما عصبی تر و مضطرب تر شوید. ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم کافئین برای هشیاری و تمرکز میزان مناسبی است. پس حداکثر در طول روز هر چهار ساعت یک فنجان کوچک قهوه میل کنید.

با یک فنجان کافئین قبل از چرت زدن قدرت مغز خود را افزایش دهید

مطمئنا شما فکر نمی کنید که مصرف کافئین و چرت زدن با هم باعث افزایش انرژی شما شود اما گفته میشود که یک فنجان قهوه قبل از چرت زدن کلیدی برای قدرت بیشتر مغز شماست. میتوانید آلارم ساعت خود را برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه دیگر تنظیم کنید و پس از میل کردن یک فنجان قهوه، یک خواب کوتاه داشته باشید. هنگامی که شما بیدار می شوید کافئین شروع به کار کرده و میتوانید باقیمانده روز را  به خوبی سپری کنید. دلیلی که کافئین قبل از چرت زدن موثر میباشد این است که حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا کافئین به طور کامل جذب شود، بنابراین یک چرت کوتاه تا زمانی که کافئین راه خود را در بدن شما بیابید، اجازه میدهد که هنگام بیداری تاثیر هشیاری کافئین حس شود.

entrepreneur منبع

1 دیدگاه 

ارسال نظر